3.24.2007

Post From Papo's Blog

To κατωθεν κειμενο ειναι απο το ποστ του Papo...
για να μην γραφω και γω ενα παραπλησιο οπως μια αλλη φορα...και επειδη με καλυψε σε οσα αναφερθηκε..κανω copy-paste το ολο κειμενο

...
ελπιζω να μην θυμωσει μαζι μου!
Το κειμενο αφορα τον μπαμπα μου και το ταξιδι της μαμας μου στην Ισπανια να τον δει για λιγες μερες!




Είπαμε είμαι απο οικογένεια ναυτικού, τιμή μας και καμάρι μας! Μόλις γύρισε η μητέρα μου απο ταξίδι στην Αλμέρια της Ισπανίας οπου το πλοίο στο οποίο βρίσκεται ο papo dad θα ξεφόρτωνε κάρβουνο οπου και θα καθόταν για μερικές μερες για συμπληρωματικούς ελέγχους. Της είχα δώσει την Olympus να τραβήξουν μερικές φωτό, μιας και δεν είναι κάτι το οποίο βλέπεις συνέχεια. Έχω τύχει να επισκεφθώ 2-3 φορές μερικά απο τα πλοία στα οποία δούλεψε ο πατέρας μου.
Τα πλοία ειναι άσχημο θέαμα - η όψη τους όταν πλησιάζεις με την λαντζα (πλοιάριο το οποίο μεταφέρει το πληρωμα απο την στερια στο πλοίο) είναι τρομακτικη - ιδιαίτερα όταν το πλοίο έχει ξεσαβουρώσει - δηλαδή έχει αδειάσει τις δεξαμενές που ειναι συνήθως γεμάτες τεράστιες ποσότητες νερό και το βοηθάνει να κάθεται μέσα στο νερό και να έχει ευστάθεια.. Τεράστιες κατασκευές, απο λαμαρίνα ορθώνονται στο πουθενά.
Κινούμενα γήπεδα τα οποία ταξιδεύουν σε θάλασσες ατελείωτες , 30-40-50 μέρες. Το πλοίο πριν απο ώρες έφυγε για πάρει καύσιμα απο το Γιβλαρταρ και στην συνέχεια θα πάει Βραζιλία για να φορτώσει και στην συνέχεια θα καταλήξει, που αλλού στην Κινα! Όπως λέει και ο πατέρας μου - 'κάθε χρόνο που πάμε εκεί βλέπω τεράστια διαφορά'.
Αυτή η χώρα είναι η ατμομηχανή του παγκόσμιου εμπορίου.
Αναφέρει ότι μέσα σε μικρά χρονικά διαστήματα λιμάνια και ν
τόκοι εκσυγχρονίζονται με τα πιο σύγχρονα μέσα. Καταναλώνουν πρώτες ύλες με απίστευτο ρυθμό. Κάρβουνο, σίδερο κτλ κτλ.
Να σημειώσω κάτι όταν λέμε ότι ένα βαπόρι είναι 180.000 τόνους δεν σημαίνει ότι αν το βάλουμε σε μια ζυγαριά αυτή θα μας δείξει 180.000 τόνους (λέμε τώρα). Ση
μαίνει ότι μπορεί να πάρει μέσα του φορτίο 180.000 τόνων. Για φορτηγό πλοίο - δεν είναι γκαζάδικο (έτσι λένε αυτά που κουβαλάνε πετρέλαιο - είναι αρκετά μεγάλης κλάσης.Σε κάποιες φωτογραφίες απο το αρχείο εδώ της οικογένειας έχουμε φωτό απο τέρατα 500.000 τόνων (γκαζάδικα) , 300.00 τόνων. Το συγκεκριμένο έχει γύρω στα 140 μέτρα μήκως και 45 μέτρα πλάτος.



Εδώ είμαστε στην γέφυρα και το γραφείο με τους χάρτες. τα μεγάλα συρτάρια κάτω εχουν μεγάλους χάρτες ανα περιοχες της γης. Είναι το γραφείο που υπολογίζουν οι αξιωματικοί τις πορείες και τις χαράσουν. Για την διαδικασία χρησιμοποιουν και υπολογιστες pc και server με δορυφορικά συστήματα (mainframes υπήρχαν σε βαπόρια) πολύ πριν αποκτήσουν υπολογιστές πολλές ελληνικες εταιρίες και πανεπιστήμια).Θυμάμαι τον πατέρα μου δεκαετία του 80 αρχες 90 να επιστρέφει και στην βαλίτσα να έχει οδηγίες χρήσης του vi!




Πως φαίνονται τα αμπάρια του πλοίου απο την γέφυρα.Δεξιά και αριστερά τα καλλύματα των αμπαρίων.Φαντάσου ένα αμπάρι ως μια 3-4οροφη πολυκατοικία σαν ογκο.Μέσα του ειναι χωρισμένο σε δωμάτια - μικρότερους χώρους.





φωτογραφία απο την γέφυρα





Αυτός ο πίνακας έχει ενδείξεις για την κατάσταση κάθε αμπαριού στο πλοίο και κάθε υποκομματιου (δωμάτιο) στο αμπάρι. Ουσιαστικά το layout οπως το βλέπεις στον πίνακα ειναι και το layout της πραγματικότητας για τους αποθηκευτικους χώρους.







Ξεφόρτωμα με ειδικό μηχανικό φτυάρι- τανάλια ποσότητας κάρβουνου.Διακρίνεται αριστερα το κάρβουνο μεσα στο αμπάρι. Απο ταξίδι σε ταξίδι το πλοίο μπορεί να αλλάξει τύπο φορτιου. Κατα την διάρκεια της αλλαγής, το πλήρωμα πρέπει να κατέβει μέσα στα αμπάρια και να τα καθαρίσει.Στα συγχρονα πλοια υπάρχουν ειδικοι μηχανισμοί που αναλαμβάνουν το πρώτο επίπεδο καθαρισμου παρόλα αυτά ανάλογα την ιδιότητα κάθε φορτιου πρέπει να κατεβουν συνεργεία για να κάνουν επιπλεόον καθαρισμους. Τι είπες περνάς δύσκολα στην δουλειά σου...φαντάσου πως ειναι μεσα σε αυτη τη
ν λαμαρινένια σπηλιά..και παράλληλα να εισαι στον ωκεανό!





Στην γεφυρα πάλι, το πάνελ εδώ μπροστά ειναι και το τιμόνι - μην περιμένεις να δεις τιμόνι οπως του Jack Sparrow , είναι μικρά σαν αυτοκινήτου!




Κοντινό στο αμπάρι!




Καλό ταξίδι...captain.....:* (σε λατρευω)




Υ.Γ. εχοντας μπαμπα ναυτικο,μαθαινεις πολλα...για τον γυρω κοσμο
μια φορα ετυχε να παω μαζι του σε καραβι ...και αυτο οταν ηταν ελλαδα ενα μικρο διαστημα!δεν ειχα την πολυτελεια ουτε την απαιτουμενη ηλικια να με δεχτουν!παρ ολ αυτα μεσα απο φωτογραφιες κ ιστοριες απεκτησα ''εμπειριες''!
ευχομαι σ ολους τους ναυτικους να χουν καλες θαλασσες και καλα ταξιδια!
να ειστε καλα!

απο μενα...
τα φιλια μου!

12 comments:

Anonymous said...

Κοίτα πλάκα, όταν ήμουν μικρός ήθελα πολύ να έχω πατέρα ναυτικό για να μου λέει ιστορίες επιστρέφοντας από όλο τον κόσμο!

Bliss said...

@Σεξπυρ

δεν μπορω να πω πως ειναι η καλυτερη εμπειρια ζωης..αλλα σιγουρα πρεπει να την αποδεχτουμε!
και ενταξει εγω απο τοτε που γεννηθηκα το ζω...οπως κ πολλα αλλα παιδια :-)...
ειναι δυσκολη ζωη κακα τα ψεμματα..
και απλα βλεπεις πολλες φορες..πως μια γυναικα αναλαμβανει να καλυψει θεσεις μαμας κ μπαμπα ταυτοχρονα!


μη νομιζεις παντως πως οι ιστοριες που εχω ακουσει ειναι οι καλυτερες!
τα περισσοτερα μιλανε για φτωχια κ πεινα γυρω μας...
τεσπα μεγαλες κουβεντες!
να σαι καλα παντως!

Anonymous said...

Τώρα που μεγάλωσα ξέρω πως τα πράγματα δεν είναι έτσι αλλά τότε μου φαινόντουσαν μαγικά. Πάντως μη νομίζεις, και ο δικός μου πατέρας έλειπε συνέχεια σε ταξίδια για επαγγελματικούς λόγους οπότε ξέρω πως είναι η εμπειρία να μεγαλώνεις χωρίς την συνεχή παρουσία του πατέρα. Αλλά στο παιδικό μυαλό μου τα ταξίδια με πλοίο είχαν μια άλλη αίγλη, ίσως επειδή λατρεύω τη θάλασσα!

ΥΓ: Καλή εβδομάδα!

Anonymous said...

καλά ταξίδια λοιπόν, σε όλους μας... Ναυτικούς και μη...

koolkiller-ess said...

έχω παππού ναυτικό bliss...όταν πέθανε, επειδή ήμουν μικρή και για να μην με στενοχωρήσουν μου είπαν ότι έλειπε σε ταξίδι-αλλά εγώ ήξερα, και ρωτούσα τη γιαγιά, γιατί φορούσε μαύρα...μεγάλωσα ανάμεσα σε ιστορίες από ταξίδια, σε αντικείμενα που προέρχονταν από μακρινές χώρες, και μ' ένα όνειρο να πάω στα Κανάρια Νησιά, γιατί ήταν το μέρος που άρεσε περισσότερο στον παππού μου...πολύ ιδιαίτερες εμπειρίες με μία γεύση αρμύρας κι ένα "μου λείπει" στα χείλη

bereniki said...

mmmmmmmmmmatsssssssssss
:******

Sigmataf said...

Γεια σου πλαζματάκι...
;)

ptwsh said...

Δύσκολες δουλειές.

david santos said...

Hello!
Thanks for you work and have a good weekend happy easter.

Sigmataf said...

ΠΟΥ ΕΊΣΑΙ ΕΣΥ;

Mantalena Parianos said...

Βρε πονήρω!
Να στρωθείς, να σπουδάσεις, να μη γίνεις ναυτικός σαν τον μπαμπά σου και σε φάει η ξενιτιά!
ουφ

τα 'πα

μουτς

:D

Little A said...

Που εξαφανίστηκες βρε?
Όλα καλά??